vrijdag 27 juni 2014

Carolijn Visser: Een tuin in de tropen

Carolijn Visser: Een tuin in de tropen (Nederland,2005): 62 blz: Uitgeverij Augustus

Een Tuin In De TropenIn "Een tuin in de tropen" wordt beschreven hoe een vrouw van in de vijftig terugkeert naar Costa Rica waar ze vroeger een aantal jaren heeft gewoond met haar toenmalige echtgenoot. Ze kon herinneren hoe ze daar een enorme tuin had waar ze van alles liet groeien.

Je zou het boekje kunnen afdoen als een slap verhaaltje. Inhoudelijk is het inderdaad misschien niet zo bijzonder, maar de ingetogen trefzekere stijl maakt het tot een novelle die zeer prettig is om te lezen. Heel anders dan de andere boeken van Carolijn Visser maar zeker de moeite waard.

 
   

4 opmerkingen:

  1. Hallo Erik, leuk dat je ook een blog bent gestart, welkom! Heb al een aantal van je besprekingen gelezen. Ik ben ook fan van drs. P in het genre 'light verse', ik vind het een taalkunstenaar. Over het boek van Carolijn Visser; ik heb toevallig onder mijn Facebook-kennissen een dame, vijftiger denk ik ook, die nu in Costa Rica woont, met erg grote tuin...leuk aanknopingspunt ;-) Fijn blog, ik ben alleen wel visueel ingesteld, dus een foto van het boek zou ik erg waarderen. Succes, ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Koen, bedankt voor je reactie. Ik ben vooral geïnspireerd door de blogs van Anna, Bettina, Joke en jou. Ik hoop dat mijn teksten een beetje leuk zijn om te lezen. Het is wel mijn bedoeling om nog plaatjes toe te voegen. Ik moet eerst nog zien uit te visen hoe dat werkt. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie nu overal boekcovers, helemaal goed. Laat ze maar komen, ik volg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Koen, dankzij bol.com was het opzoeken van de covers niet eens zo veel werk. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen