donderdag 24 juli 2014

C.S. Lewis: Het betoverde land achter de kleerkast


Large Cover ImageEen jaar of 15 geleden heb ik de complete "Chronicles of Narnia" met veel plezier in het Engels gelezen.

Na het uitkomen van de Disney film van "Het betoverde land achter de kleerkast ****" heb ik dit eerste deel nog eens gelezen, nu in het Nederlands. Ik was van plan om nu de gehele serie in het Nederlands te lezen.

Het verhaal is welbekend. Vier kinderen, Peter, Susan, Edmund en Lucy verblijven tijdens de oorlog in een groot landhuis van een vriendelijke oude professor. Als de jongste, Lucy, zich verstopt in een oude klerenkast komt ze in een vreemd land terecht. Daar ontmoet ze een toverwezen, een faun. Als Lucy weer uit de klerenkast komt vertelt ze de anderen haar verhaal, maar ze geloven haar niet. Natuurlijk komen de anderen ook in dat toverachtige land, Narnia genaamd, terecht. Daar maken ze allerlei avonturen mee, die neerkomen op een strijd tussen de slechte witte heks en de goede leeuw Aslan.

"Het betoverde land achter de kleerkast" is een erg mooi kinderboek dat door Disney ook mooi is verfilmd.

Na dit eerste deel heb ik heb ik ook weer de andere 6 delen met veel plezier herlezen. 

 













Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen