vrijdag 1 augustus 2014

Corinne Hofmann: De blanke Masai


Small Cover Image"De blanke Masai" is het verhaal van de Zwitserse Corinne Hofmann, die met haar vriend op vakantie in Kenia een Masaikrijger ontmoet die zo'n overweldigende indruk op haar maakt dat ze hem moet en zal tot de hare maken.

Corinne krijgt een relatie met Lketenga, trouwt met hem en ze krijgen samen een kind, Napirai.

Dat niet alles koek en ei is wordt al snel duidelijk. Het leven in een hutje in de rimboe waarin aan alles tekort is met een ziekelijk jaloerse man valt niet mee. Corinne krijgt malaria, raakt ondervoed en wil terug naar Zwitserland.

Het begin van het boek waarin ze verliefd wordt leest prettig weg. Daarna wordt het al gauw een klaagzang op alle ellende die ze meemaakt. Ik heb me door het tweede deel van het boek heen moeten worstelen.

Ik vind het boek van de Nederlandse Mirjam van Roode "De roep van de Mapori" veel beter geschreven en lang niet zo langdradig.  

  

2 opmerkingen:

  1. Hoi, Erik,

    Dat boek heb ik ook gelezen. Dat van die klaagzang, daar ben ik het niet mee eens. Ik vond dat ze alles wat ze meemaakte juist prettig beschreef.

    Je hebt een leuke recensie geschreven, vind ik.

    Groetjes, Ed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ed, misschien is het leuk om het boek van Mirjam van Roode ""De roep van de mapori" te lezen ter vergelijking. Ik ben benieuwd wat je daar van vindt. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen