donderdag 18 september 2014

Maarten 't Hart: Het woeden der gehele wereld


Large Cover ImageIn "Het woeden der gehele wereld" staat het leven van de jonge Alexander Goudveyl en een moord vlak voor Kerst op een politieagent centraal.

Gedurende het verhaal probeert Goudveyl met reconstructie en deductie te achterhalen wie de moord gepleegd heeft. In eerste instantie een spannende detective.

In het boek spelen ook weer de gebruikelijke thema's van Maarten 't Hart: zijn gelovige opvoeding, de liefde voor de klassieke muziek en de moeite in de omgang met vrouwen. Een van de betere boeken van Maarten 't Hart.  

 

2 opmerkingen:

  1. Ooit dacht ik, ik moet toch eens iets van Maarten 't Hart lezen en ik koos dit boek. Dat was meteen de trigger om bijna zijn hele oeuvre achter elkaar door te lezen, fictie en non-fictie. Ik heb sindsdien een zwak voor de man

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Koen, ik heb ook vrij veel van Maarten 't Hart gelezen. Zijn boekenweekgeschenk "De Ortolaan" uit 1984 vind ik nog steeds het mooiste boekenweekgeschenk van de laatste 30 jaar. Ik denk dat ik zijn 2 vrij recente boeken uit de serie "Privé-domein": "Een deerne in lokkend postuur" en "Dienstreizen van een thuisblijver" zijn meest interessante boeken vind. Literair vind ik Maarten 't Hart geen hoogvlieger, maar hij heeft veel te vertellen en dat is al heel wat. Groetjes, Erik

      Verwijderen