maandag 6 oktober 2014

Nieuwe aanwinsten afgelopen maanden

In juli vorig jaar had ik het besluit genomen om geen boeken meer te kopen, of althans zo weinig mogelijk. Een jaar lang is dat goed gegaan en heb ik in een jaar tijd slechts 25 boeken gekocht, ongeveer een twaalfde van het normale aantal per jaar. Ook heb ik twee weken geleden 20 bananendozen met boeken de deur uitgedaan. Aangezien ik nu weer wat ruimte heb in mijn kasten is niets logischer dan weer nieuwe boeken kopen toch?

Voor mijn 48e verjaardag heb ik gekregen de 3 boeken van Taschen en National Geographic: Around the world in 125 years. Schitterende fotoboeken.
Product Details
Vorige week binnengekregen via marktplaats: twee 20-delige series die ooit gratis bij een abonnement op de Volkskrant werden geleverd: Moderne meesters en Wereldarchitecten.
Reeks 'Moderne Meesters' de Volkskrant
Onderweg zijn nog:
Todd Oldham: Charley Harper: an illustrated life, ook via marktplaats met prachtige tekeningen over de natuur, doet een klein beetje aan de tekeningen van Fiep Westendorp denken.
Product Details
Alex Ross: The rest is noise: Engelse versie (is een stuk goedkoper) van een boek dat ik pas in het Nederlands heb gelezen en besproken. Ook handig als naslagwerk, via bol.com
Product Details
En als laatste Michael Schmidt: The novel, een enorme pil van 1200 blz in het Engels over de geschiedenis van vooral de Engelstalige roman. Dat wordt een heel project om die te lezen, ook via bol.com
Product Details

6 opmerkingen:

  1. Dus normaal koop je bijna elke dag een boek? Waar laat je die en hoe kan je die ooit allemaal lezen? #verbaasd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Barbara, ik heb inderdaad gedurende een aantal jaren ongeveer een boek per dag gekocht. Gelukkig heb ik veel kastruimte, maar ik krijg het natuurlijk nooit allemaal gelezen. Vandaar het besluit om het maar eens wat rustiger aan te doen met kopen. Hopelijk gaat het de komende tijd weer wat beter, ik heb nu wel weer erg veel boeken gekocht in een korte tijd, 2 series van 20 gaat natuurlijk hard. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, o Erik, komt dit ooit nog goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke, sommige verslavingen zijn ongeneeslijk. Ik geloof dat jij ook met hetzelfde probleem te maken hebt. Groetjes, Erik

      Verwijderen
  4. Boekverslaafd? Geen idee waar jullie het over hebben! :-D

    Mooie aanwinsten, Erik, geniet ervan!

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Bettina, boekverslaafd ben je in mijn ogen als je meer aankoopt dan je kunt lezen. Dat is dus bij mij duidelijk het geval. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen