vrijdag 21 november 2014

Mijn favoriete boeken: Kunst


Hoewel ik niet zo'n museumganger ben, houd ik wel erg van kunstboeken. Ik ben zowel geïnteresseerd in schilder- en tekenkunst als in architectuur, beeldhouwkunst, film, muziek en fotografie. Voor fotografieboeken heb ik een aparte categorie.


Product Details 
!Luigi Serafini: Codex Seraphinianus (Italië, 1981): 396 blz: Uitgeverij Pizzoli








Product Details 
30,000 years of art (Groot Brittannië, 2007): 1072 blz: Uitgeverij Phaidon






Small Cover Image

Alex Ross: De rest is lawaai (Verenigde Staten, 2007): 509 blz: Vertaald door Rob van Essen & Meile Snijders (2008): Uitgeverij Ambo/Anthos: Oorspronkelijk uitgever Farrar, Straus and Girot






Détails sur le produit 
Denis Clavreul: Magie d'Afrique (Frankrijk, 2001): 183 blz: Uitgeverij Gallimard







De kathedraal : het verhaal van de bouw by… 
!David Macaulay: De kathedraal (Groot Brittannië, 1973): 80 blz: Vertaald en bewerkt door H. Janse: Uitgeverij Ploegsma: Oorspronkelijk uitgever Houghton & Mifflin








Het brieschend paard by Rien Poortvliet 
Rien Poortvliet: Het brieschend paard (Nederland, 1978): 252 blz: Uitgeverij van Holkema & Warendorf










Product Details 
Jürgen Müller: 100 All time favorite movies (Duitsland, 2008): 760 blz: Uitgeverij Taschen






Small Cover Image

!Blexbolex: Allemaal mensen (Frankrijk, 2008): Ongepagineerd: Uitgeverij Clavis: Oorspronkelijk uitgever Albin Michel Jeunesse




Product Details 
Alexander Rower: Calder: Sculptor of air (Verenigde Staten, 2009): 238 blz: Uitgeverij Motta

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen