zondag 21 juni 2015

Paul Hornschemeier: Moeder, kom thuis



Moeder, kom thuisIn "Moeder, kom thuis" is Thomas, een 7-jarige jongen zijn moeder verloren. Als gevolg hiervan kampt zijn vader die filosoof is met een depressie. 

Thomas moet omgaan met zijn eigen verdriet en probeert ook om zijn vader te steunen. Dit gaat natuurlijk niet goed, de vader wordt opgenomen in een inrichting en een oom en tante komen om voor Thomas te zorgen. Thomas maakt een kaart met de kleurpotloden die hij van zijn oom heeft gekregen en probeert om bij de inrichting te komen om zijn vader te helpen ontsnappen.

De tekeningen van het boek vind ik prachtig, jammer dat ik delen van het verhaal niet begrijp.  

 

2 opmerkingen:

  1. Dit vind ik typisch zo'n boek dat je niet helemaal hoeft te begrijpen. Kijk wat bij je iets doet en dat wat niks raakt aan je voorbij laten gaan. Zo lees ik dit soort boeken. Een andere keer kan het best zijn dat er opeens wel een kwartje valt. Leuk dat je dit gelezen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Niek, ik vind het altijd vervelend als ik een deel van een boek niet begrijp. Je tip is wel een goed idee, en de tekeningen in het boek zijn zondermeer prachtig. Groetjes, Erik

      Verwijderen