dinsdag 10 november 2015

Erik leest wordt Erik schrijft

Erik leest is terug. Nadat ik op 3 september voor het laatst een berichtje gepost had, dacht ik al gauw weer aan een nieuw begin. Bij een nieuw begin horen veranderingen, de naam van mijn blog verandert in Erik schrijft en ik wil voortaan behalve korte besprekingen van boeken die ik gelezen heb, ook besprekingen van films en muziek schrijven. Daartoe wil ik mij niet beperkt voelen, in principe wil ik over ieder onderwerp schrijven waar ik zin in heb, dat kunnen ook persoonlijke stukken worden over van alles en nog wat, van lekker eten tot ziek zijn en wat dat met je doet.  De komende dagen wil ik jullie even op de hoogte brengen van wat ik de afgelopen tijd zoal heb gelezen. Voor een idee hoe het eruit zou kunnen zien kun je bij de blog van Bettinaschrijft kijken, die al gedurende langere tijd een soort blog schrijft zoals mij dat ook wel aanspreekt. Hopelijk is dit alles de moeite van het lezen waard. We zullen zien!

7 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk om te horen, Erik, ik ben heel benieuwd naar je nieuwe opzet. Ik merk dat het voor mij goed werkt, die afwisseling van onderwerpen en ik hoop dat het jou net zoveel plezier brengt. Succes en ik kijk er naar uit!

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bettina, we zullen zien. Jouw blog heeft voor mij wel een voorbeeldfunctie, al denk ik niet dat ik steeds op dezelfde dag dezelfde soort artikelen zal plaatsen, dat wordt me teveel geplan. Groetjes, Erik

      Verwijderen
    2. Als dat je niks lijkt, moet je het zeker niet doen! Het werkt voor mij omdat het past bij mij en het helpt mij om overzicht te houden, maar het is absoluut geen vereiste. Net zoals in alles met bloggen geldt ook hier: gewoon doen wat werkt voor jou!

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Hoi Eric, wat een goed idee. Ik kijk er al naar uit en wens je vooral het plezier van bloggen want daar gaat het uiteindelijk om, toch? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Niek, ik zal zien of het werkt. Zolang ik het leuk blijf vinden zal ik waarschijnlijk wel blijven bloggen met zo nu en dan een onderbreking als ik tijdelijk niets te melden heb. Groetjes, Erik

      Verwijderen
  3. Ik blijf het volgen Eric (ik hield je blog nog steeds met een schuin oog in de gaten haha). Trouwens, we hadden het een tijdje terug over vertaalster Tinke Davids toch? Ze is onlangs overleden http://www.tijdschrift-filter.nl/webfilter/vrijdag-vertaaldag/2015/week-46-sylvia-heimans.aspx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Koen, mooi artikel over Tinke Davids. Ik heb aardig wat van haar vertalingen gelezen en meestal met veel plezier. Alleen van de vertaling van "Arabian sands" van Wilfred Thesiger kan ik me herinneren dat ik de vertaling minder vond dan het origineel. Groetjes, Erik

      Verwijderen