maandag 11 januari 2016

Uit eten in Utrecht: Indiaas restaurant Taj Mahal

Ik was hier 4 keer eerder geweest. Gisterenavond heb ik met een vriend bij Taj Mahal gegeten. We namen met zijn tweeën het menu Taj Mahal voor 26 euro per persoon. 

Vooraf kregen we wat papadams met wat sausjes (8). Voorgerecht was een beignet van ui en iets gefrituurds in bladerdeeg (7). Hoofdgerecht bestond uit 4 soorten gegrild vlees (8,5), een salade (6,5) basmatirijst, vlees met een rode kokossaus (8), vlees met een bruine saus (8) en groenten (8). Het eten was gelukkig mild gekruid. Toetje was een kleine portie Indiaas ijs (9). 

Bij het eten heb ik twee glazen mango lassi (8) en een aantal glazen kraanwater gedronken. 

De 2 Indiase restaurants in Utrecht: Taj Mahal en Namaskar lijken erg veel op elkaar wat betreft de keuze van de gerechten en de kwaliteit ervan. Prima om hier af en toe eens een keertje te eten, maar ik zou hier niet heel vaak willen eten.

5 opmerkingen:

  1. Ik heb er afgelopen zaterdag gegeten. Kip tandoori vooraf en lamb vindaloo als hoofdgerecht. Ik heb er ook al een paar keer gegeten en altijd wel prima, nu dus ook weer, het was heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Koen, ga je vaak uit eten in Utrecht? Ik ben wel enthousiast over de Indiase keuken, mits niet te scherp. Het beste Indiase restaurant waar ik heb gegeten is denk ik "Gandhi" in Zwolle. Daar had ik maar een paar kleine hapjes, maar die waren subliem. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet heel vaak, maar ik woon hier al even dus heb wel het een en ander gezien. Wat ik mis is een goed Indonesisch restaurant. Er zit er een tegenover de schouwburg maar die vond ik tegenvallen (weet niet of hij er nog zit hoor). Ken jij Blauw? Die moet wel goed zijn maar verder ken ik er geen waar je een beetje leuk uit eten kunt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Koen, mijn favoriete restaurant is toevallig een Indonesisch restaurant, Kolingtang in Lunetten. Het eten is er goed en goedkoop, maar het is meer een restaurant om snel een hapje te eten dan om uitgebreid te dineren. Zie ook mijn bespreking van dit restaurant. In Blauw heb ik wel eens gegeten, maar daar was ik niet van onder de indruk. Wel zit er een heel goed Indonesisch restaurant in Driebergen. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb al even gegoogeld maar ik zoek wel een restaurant om gezellig te zitten en dan lijkt Kolingtang niet echt geschikt. Blaauw heeft wel goede recensies zie ik en Selamat Makan in de Voorstraat ook wel redelijk goede. Driebergen vind ik te ver uit de route, we zijn vaak in Utrecht dus dat is makkelijker. Het wordt gewoon een kwestie van uitproberen, daar is ook niks mis mee :)

    BeantwoordenVerwijderen