zondag 7 februari 2016

Een nieuwe rubriek: Cd van de week: Kari Bremnes: You'd have to be here





Kari Bremnes: You'd have to be here: titelsong

Ik wil vandaag een nieuwe rubriek starten: de cd van de week. In principe verschijnt deze rubriek iedere zondag. Hoewel ik weinig kennis heb van muziek ben ik wel een groot luisteraar en fan. De bedoeling van deze stukjes is om mijn lezers enthousiast te maken voor die muziek die ik mooi vind. Ik bespreek dan ook alleen muziek die ik mooi vind.

Als ik één minuut naar een cd luister weet ik meestal al wel of de cd goed ga vinden of juist niet. Ik behoor nog tot de generatie die cd's kocht en nog steeds koopt.

Ik wil ook bij ieder bericht een stukje van youtube plaatsen met daarop een stukje muziek van de cd. Bij een leuke tekst (vooral in het Nederlands) plaats ik misschien ook de tekst van een nummer in het bericht.

Ik wil beginnen met de cd van de Noorse zangeres Kari Bremnes: You'd have to be here, op youtube met de gelijknamige titelsong. Bremnes heeft een prachtige stem, is goed verstaanbaar en wordt mooi begeleid. Een van de grootste zangeressen die ik ken. Vanwege de geluidskwaliteit van haar cdopnames is haar muziek ook erg geliefd bij audiofielen.

Kari Bremnes heeft een stuk of 9 cd's gemaakt in het Noors en 2 in het Engels: deze en Norwegian mood, ook een absolute topcd.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Eric,
    Je kunt het youtube filmpje ook embedden zodat het direct te zien is op je blog. Wellicht handiger want nu moet de lezer de link eerst kopiëren en daarna plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Niek, bedankt voor de tip. Wat is embedden en hoe moet ik dat doen? Ik vroeg me al af hoe anderen de youtubefilmpjes op hun blog kregen. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Eric,
    Eens zien of het me lukt om het in woorden uit te leggen.
    - Je hebt in YouTube het te embedden filmpje staan
    - Onder het filmpje heb je de mogelijkheid Add to, Share en More. Klik op Share.
    - Er verschijnt daar direct onder een nieuw stukje met de keuzes Share, Embedded en Email. Kies Embedded.
    - Er verschijnt nu direct daaronder een veld met HTML-code. Kopieer deze deze code.
    - Ga in blogspot naar daar waar je een nieuw bericht aan het maken bent.
    - De meeste tijd schrijf je alles in het tabblaadjes Opstellen (zie helemaal links op de balk waar je ook foto's mee kaan invoegen). Nu kies je echter voor HTML.
    - Daar plak je de embedded code die je net gekopieerd had.
    - Voila, daar staat het YouTube-filmpje.
    - Wil je er nog tekst of foto's bijzetten dan kun je weer terug naar Opstellen. Daar zie je ook waar het YouTube-filmpje op de pagina staat.

    Ik hoop dat je hier wat verder mee kan komen.
    Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh en embedden is dus zoiets als erin zetten.
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Niek, bedankt voor je uitleg! Zoals je ziet is het me gelukt. Super! Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen