woensdag 10 februari 2016

Uit eten in Utrecht: Marokkaans restaurant Tamoeda

Op zondag 29 maart 2015 ben ik voordat ik naar een huiskamerconcert zou gaan met een vriend wezen eten bij Marokkaans restaurant Tamoeda.

We waren er om 17.45 uur en het was stil in het restaurant, we waren de enige twee gasten. We kregen wat (niet al te vers) brood met olijven (6) en een kan kraanwater.

Als voorgerecht hadden  we een schaal met allerlei kleine hapjes: salade, calamares, een spiesje met vlees en eentje met garnalen, gefrituurde aubergines en gevulde driehoekjes met groenten. Allemaal erg lekker (8,5).

Het hoofdgerecht was fantastisch: tajine met lamsvlees, pruimen en amandelen. De stukken lamsvlees waren heerlijk mals en precies goed gekruid en dat combineerde perfect met de zoete smaak van de pruimen en de knapperige amandelen (10).

Ik heb al een aantal keer eerder gegeten in dit restaurant en wist dat de lamstajine zeer goed is. Alles bij elkaar (met ook nog een pot Marokkaanse thee) waren we iets meer dan 30 euro kwijt per persoon en daarvoor hadden we beduidend beter gegeten dan gisteren en we waren ook binnen een uur klaar. Helaas was ik weer eens moe, dus ben ik niet meer naar het concert geweest.

Jammer dat er zo weinig gasten waren, het restaurant verdient beter: een van de aanbevolen restaurants in Utrecht op loopafstand van het station.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen