donderdag 11 februari 2016

Uit eten in Utrecht: Restaurant Inspired

Zaterdagavond 28 maart 2015 heb ik samen met twee vrienden gegeten bij restaurant Inspired. Om 18.05 uur waren we ter plekke. Er werd gevraagd wat we wilden drinken en we kregen een schaaltje met kleine broodjes, wat gekruide mayonaise en olijfolie (7). Omdat er geen verse jus was hield ik het bij (kraan)water.

Als amuse kregen we een zeer lekker half glaasje lentesoep, dit had van mij gerust een soepkom mogen zijn (10).

Een dik half uur later kwam het voorgerecht bestaande uit gerookte polderhoen (kip) op een bedje van quinoa, erg lekker (9).

Nog eens ruim een half uur later kwam het tussengerecht, een crushi, oftewel gefrituurde sushi. Lekker, maar ik ben sowieso gek op sushi en die hoeft voor mij niet gefrituurd te worden (8).

Tegen achten verscheen het hoofdgerecht, entrecote met groene asperges, wel aardig (7,5). Ondertussen had de gastheer gevraagd of ik nog van plan was om wat anders te drinken dan kraanwater, want daar kon de tent niet van draaien. Hoewel ik dat grote flauwekul vind heb ik wat voor het water betaald. Na nog een half uur was ik intussen erg moe en ben ik naar huis gegaan zonder op het toetje te wachten.

Samenvattend: het eten was ok, maar de zeer lange wachttijden maakten het eten tot een bezoeking. Als ik met een goede vriendin uitgebreid zit te kletsen bij het eten kan dat wel, maar voor een gewoon etentje met vrienden duurde dit echt veel te lang. We zaten op een gegeven moment alledrie uitgebreid te gapen en verveeld om ons heen te kijken. Dan hoort er toch te iemand te komen vind ik.

3 opmerkingen:

  1. Dat die gastheer vroeg/eiste dat je nog iets anders zou drinken vind ik echt ongelofelijk grof. Je bestelde toch ook eten, je zat daar toch niet alleen met een kan water de hele avond? Ik snap wel dat ze graag willen dat je iets anders erbij drinkt (liefst alcohol natuurlijk), maar als je dat niet wilt, dan moeten ze dat respecteren.
    En als je steeds zo lang moet wachten klinkt het niet alsof men erg inspired was!

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bettina, ik ben het helemaal met je eens, ik vind dat gratis kraanwater gewoon bij een goed restaurant hoort. En lange wachttijden daar heb ik ook een hekel aan, als ik thuis eet doe ik daar ook niet úren over. Raar dat ze bij een restaurant er automatisch van uitgaan dat iedereen wel de hele avond wil blijven zitten. Groetjes, Erik

      Verwijderen
    2. Of ze hopen dat je je zo verveelt dat je uit pure ellende nog maar een fles wijn of twee bestelt!

      Groetjes,

      Verwijderen