dinsdag 9 februari 2016

Uit eten in Utrecht: Restaurant Sumo

Dinsdag 31 maart 2015 ben ik met een vriend uit eten geweest bij Restaurant Sumo, een all-you-can-eat sushi reastaurant dat gelegen is aan de Potterstraat tegenover het voormalige postkantoor op de Neude. Sumo is een mooi ingericht groot restaurant dat je een beetje oneerbiedig een sushi-vreetschuur kunt noemen, hoewel je het restaurant daarmee onrecht aandoet.

Zoals bij elk ander all-you-can-eat sushi restaurant waar ik geweest ben werkt men ook hier met een formuliertje waarop je per gang steeds 5 gerechten per persoon kunt aankruisen. Het maximum aantal gangen dat je kunt bestellen is 6, maar de praktijk leert dat ik aan 4 gangen ruim genoeg heb.

We begonnen met een misosoep (8) en een aantal nigiri, de klassieke sushi bestaande uit rijst met iets erop (8). Ook wat maki, rolletjes zeewier gevuld met iets (9).

Bij de tweede gang namen we wat warme hapjes zoals de overheerlijke lamskoteletten (9), gegrilde witvis (8) en eendeborstfilet (8,5). Bij de derde en vierde gang concentreerden we ons op de warme hapjes met nog maar weer eens wat lamskoteletten (daar hebben we er elk 5 van op).

Als toetje hadden we 2 bolletjes ijs: mango en chocolade (8) met wat fruitsalade. Helaas hebben ze geen verse jus en je bent verplicht minimaal een drankje te consumeren en dat werd voor mij een potje Japanse thee.

Gezien de grootte van het restaurant is het eten erg goed. Sinds de opening 2 jaar geleden ben ik hier al een keer of 10 wezen eten en altijd ben ik tevreden naar huis gegaan. Mijn vriend had nog nooit eerder sushi gegeten en die was ook erg te spreken over het eten. Ik kom hier graag iedere maand een keertje, liefst s'middags want dan is het goedkoper (weliswaar met minder keus). 

Gisteren heb ik voor het laatst hier geluncht.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen