zaterdag 6 februari 2016

Uit eten in Utrecht: Restaurant Vaartsche Rijn


Menu Vaartsche Rijn zaterdag 4 april 2015

Amuses:
Lijnzaadcracker met wortel-komijncreme en dille
Komkommer geinfuseerd met vlierbloesemazijn, tartaar van dorade en bloedzuring
Voorgerecht: 
Rauwe makreelrug, salade van makreel, granita van pompoen, bergamotmayo en waterkers
Tussengerecht: 
Gebakken coquille, gelei en schuim van yuzu en gerookte thee, en zeekraal
Tussengerecht:
Gepofte aardpeer, gebakken peer, zeewier, hollandaise saus en bouillon van geroosterde ui
Hoofdgerecht:
Varkensnek, gele meiraap, daslook, schapenfeta en just met Granny Smith en zuring
Dessertamuse:
Oliebol van aardappel, ijs van duindoornbes en kaneel
Dessert;
Taart van witte chocolade en grapefruit, geconfijte zoete aardappel en ijs van zoete aardappel
Ik heb bovenstaand menu gegeten met een vriendin bij Restaurant Vaartsche Rijn. Ik had na afloop om het menu gevraagd omdat ik niet kon onthouden wat er precies in ieder gerecht zat. Bij het menu werd heerlijk warm brood (9) geserveerd met olijfolie, zout en op mijn verzoek roomboter. Verder heb ik kraanwater bij het eten gedronken, helaas hadden ze geen verse jus. 
Restaurant Vaartsche Rijn is gelegen aan de Westerkade vlakbij het station Vaartsche Rijn. Het is een knus restaurant met plaats voor ongeveer 30 mensen. Je krijgt er een vast menu waarbij men rekening houdt met speciale wensen zoals bijvoorbeeld vegetarisch eten dat mijn vriendin doet. Vaste prijs is 42 euro voor een viergangenmenu plus eventueel 7,50 euro voor een optionele vijfde gang (de coquille).
Restaurant Vaartsche Rijn is samen met Ambères een van mijn 2 favoriete restaurants in Utrecht. Ik ben hier inmiddels een keer of 8 wezen eten, steeds naar volle tevredenheid. Gisteren kregen alle gerechten inclusief de amuses een 10 van mij, beter kan dus niet! Ook zit je hier erg prettig, rustig en de bediening onder leiding van Joke is supervriendelijk. Warm aanbevolen voor wie in Utrecht uit eten wil gaan en wie verrast wil worden.
Naschrift: Op de laatste woensdag van oktober heb ik hier het groentejammen geprobeerd met dezelfde vriendin. Acht gangen met alleen maar vegetarische gerechten. Absoluut aanbevolen voor wie van lekker vegetarisch eten houdt!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen