zaterdag 23 april 2016

UIt eten in Utrecht: Frans restaurant Ambères

Ik vind Ambères het beste restaurant dat ik ken. Toen ik afgelopen week een mailtje kreeg dat er een sluiting aan zit te komen, besloot ik gisteren om samen met een vriend hier nog een keer te gaan eten. Het eten stelde niet teleur. Wij kozen allebei voor het vijfgangendiner a 57 euro. 

Voorafgaand aan het diner namen wij wat van de charcuterie, 5 stukjes verschillende vleeswaren (10). Als drank hadden we gratis kraanwater en ik 2 glazen verse jus d'orange (10). Het brood dat geserveerd werd bij het eten was heerlijk (10). 

Eerst een amuse (10) vervolgens een voorgerecht met gerookte harder (10) een tussengerecht met rode poon (10), nog een tussengerecht met kalfskop (10) en een hoofdgerecht met lamsvlees (10). 

Het kaasplankje was wel een beetje erg karig, 4 wel heel kleine stukjes kaas en wat notenbrood voor 12 euro (8). Toetje was wel weer goed, ijs met mousse, merengue en een gemarineerde plak ananas (9).
We werden bediend door twee charmante jongedames die zeer vriendelijk waren. Toch ondanks het geweldige eten ook een minpuntje: de porties waren wel erg klein, ondanks dat we allebei flink wat brood hadden gegeten en we 7 gangen achter de kiezen hadden had ik nog wel wat ruimte over. 

Ook de prijs, 90 euro inclusief fooi is mijns inziens gewoon te hoog. Ondanks mijn enthousiasme over het eten betwijfel ik of ik hier snel terugkom.

Er zijn in Utrecht drie zeer goede restaurants die alledrie een vast 5-gangenmenu serveren. Je hebt Ambères voor 57 euro, de Vaartsche Rijn voor 49,50 en C'est Ça voor 38 euro. Het eten is het best bij Ambères, gevolgd door de Vaartsche Rijn  gevolgd door C'est Ça.

Over het algemeen geldt hoe duurder het restaurant, hoe kleiner de porties. Dat geldt voor deze 3 restaurants ook, waarbij bij C'est Ça het best de honger gestild kan worden. Omdat ik ook C'est Ça het gezelligste restaurant vind om te zitten, gevolgd door de Vaartsche Rijn is dat mijn favoriete restaurant van de drie, gevolgd door de Vaartsche Rijn. Zo zie je maar, de kwaliteit van het eten zegt veel, maar niet alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen