zaterdag 21 mei 2016

Uit eten in Weesp: Italiaans restaurant Selene

Twee jaar geleden heb ik hier met een vriend erg lekker gegeten na afloop van een wandeling. We hebben vandaag weer in de buurt gewandeld en zijn hier weer gaan eten. Van de vorige keer herinnerde ik me nog de fantastische carpaccio (10) en de gegrilde tonijnsteak (10) (zie ook recensie van 2 jaar terug). De eigenaar vond het leuk dat ik destijds zo'n lovende recensie had geschreven en we kregen er een salade van het huis bij (10). Toetje was iets met geplette aardbeien en ijs dat ook fantastisch smaakte (10). Bij het eten heb ik 2 glazen net niet helemaal verse jus (9) gedronken en verder gratis kraanwater zoals het hoort. De broodjes met kruidenboter waren goed, maar niet bijzonder (8).
Eindoordeel, een restaurant waar we allebei zeer lekker hebben gegeten en waar de porties ook gewoon goed waren, niet van die truttige kleine porties die je vaak in sterrenrestaurants krijgt. Het zaakje oogt niet bijzonder, maar ik kan het van harte aanbevelen!

Vanmiddag heb ik met een vriend 10 km gewandeld in de buurt van Weesp. Na afloop van de wandeling hebben we bij restaurant Selene gegeten. Ik had dit restaurant uitgezocht omdat het van alle restaurants in Weesp de hoogste waardering kreeg van Iens. Dit bleek een uitstekende keuze.
We waren er vroeg, om 17.00 uur en de zaak was nog leeg. De eigenaar kwam naar ons toe en vertelde dat hij 30 jaar op kantoor had gewerkt en anderhalf jaar geleden de zaak had overgenomen. Hij vertelde ook wat hij buiten de kaart om had.
Als voorgerecht had ik Buratta (9,60 euro), een erg lekkere mix van Mozarella, room en verse tomaten (8,5). Mijn vriend had de Carpaccio van slagerij Louman uit Amsterdam (11,50 euro). Hier heb ik slechts een klein stukje van geproefd, maar deze smaakte fantastisch (10). Als hoofdgerecht hadden we spaghetti met een spies van verse tonijn en een beetje salade (17,95 euro). De salade smaakte goed (8), de spaghetti zeer goed (9) en de tonijn was perfect, roze aan de buitenkant en rood van binnen (10). Zo lekker heb ik mijn tonijn nog nooit gegeten.
De bediening was erg vriendelijk, na afloop van het diner kregen wij nog een gratis kopje koffie en thee. Niets dan lof!
Om het niet te duur te maken hebben we bij een ijssalon in de buurt nog een ijsje gegeten.

Gegeten op 20 augustus 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen