maandag 27 juni 2016

Een mooie traditie: de musical van groep 8 ter afsluiting van de basisschool

Het is een traditie die al lang bestaat: de afsluiting van de basisschool door de leerlingen van groep 8 met een musical.

Zelf speelde ik 38 jaar geleden de rol van de koning in de musical "Het koffertje van mijnheer van Dalen". Van de tekst van het bijbehorende liedje ken ik nog een klein stukje:
Het koffertje, het zwarte koffertje van van Dalen, het koffertje, het zwarte koffertje, wat zit erin.
Het moest wel iets heel bijzonders zijn wat daarin zat. Uiteindelijk bleek het gewoon lucht te zijn, het kostbaarste van alles.

Vanavond was het de beurt aan mijn neefje Guus. De musical speelde zich af op een onbewoond eiland waar een paar piraten leefden met een schatkist. Er kwam een cruiseschip langs op het eiland. Er werd veel gezongen, er zaten heel veel woordgrapjes in de tekst en de rollen waren redelijk gelijkmatig verdeeld. Ik heb vaak hardop moeten lachen. Amusement voor volwassenen moet vaak zo serieus zijn, niets is heerlijker dan regelmatig te moeten uitbarsten in een lachbui. Hulde voor de juffen die deze avond hebben voorbereid!

14 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat deze traditie nog steeds bestaat.
    En eh ik was koningin in Het Koffertje van Mijnheer van Dalen, nu zo'n 34 jaar geleden. Is dat niet grappig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Niek, dat is wel heel erg toevallig :-). Ik moet de tekst van "Het koffertje van Mijnheer van Dalen" maar eens proberen op te zoeken in de bibliotheek. Misschien dat die nog meer herinneringen oproept. Groetjes, Erik

      Verwijderen
    2. Als het goed is, heb ik het nog ergens liggen maar daarvoor moet ik wel graven. Zal er morgen eens naar kijken. Wanneer je het niet in de bieb kan vinden, geef een gil. Dan kan ik wel een digitale versie sturen, denk ik.

      Verwijderen
    3. Hoi Niek, het lijkt erop dat de bibliotheek niets heeft, dus ik zou er erg blij mee zijn als je mij een (digitale) tekst stuurt. Groetjes, Erik

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
    5. Hoi Niek, bedankt voor de moeite. Ik hoop hem vanavond nog te kunnen kopiëren. Ik laat weten of het gelukt is. Vriendelijke groeten, Erik

      Verwijderen
    6. Ik ben benieuwd. Kreeg gelijk weer wat liedjes in mijn hoofd. :-)

      Verwijderen
  2. Hoi Niek, ik kan de tekst goed lezen. Ik weet alleen niet hoe ik hem moet downloaden. Ik had ooit dropbox maar dat is verdwenen. Ik geloof dat ik de tekst heb gedownload met adobe reader, maar het is me niet geheel duidelijk of dat wel gelukt is. Weet jij hoe ik het beste een kopie kan maken? Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wanneer je de link geopend hebt. Zie je dan rechtsboven een aantal icoontje staan? De tweede van rechts met drie punten erin kun je openklappen door er op te klikken. Dan staat daar de mogelijkheid download bij.

      Verwijderen
    2. Hoi Niek, het is me niet gelukt om het te downloaden. Ik ga zo de tekst lezen, dan mag je hem wat mij betreft om 24.00 uur verwijderen. Groetjes, Erik

      Verwijderen
  3. Hoi Niek, ik heb de tekst gelezen. Leuk om hem weer eens te lezen. Het viel me op dat ik er me wel erg weinig van herinnerde, maar de spuitbussen, het koffertje met lucht, de vergelers en het liedje dan gaan we met zijn allen naar de maan kwamen me nog bekend voor. Vriendelijk bedankt, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, hoi, je kunt ook je emailadres hier beschrijven met at als @ en punt voor de punt. Dan kan ik het je met wetransfer sturen. Daarna haal je het adres hier weer weg. Is dat wat?

      Verwijderen
    2. Hoi Niek, inmiddels is het me gelukt om de tekst te kopiëren naar mijn eigen dropbox. Bedankt voor alle moeite. Groetjes, Erik

      Verwijderen
    3. Ooooh, fantastisch! :-)
      Veel plezier er mee.

      Verwijderen