donderdag 9 juni 2016

Uit eten in Ridderkerk: Sushirestaurant Matuya


Gisteren heb ik een vriend getrakteerd op een sushi-maaltijd bij Matuya. We hadden een all you can eat menu voor 21,50 euro per persoon. Dit was inclusief onbeperkt frisdrank met een toeslag voor verse jus, bier, koffie en thee. 

Ik heb inmiddels een aantal keren gegeten in dit soort restaurants. Net zoals bij Mac Donalds weet je ook hier wat je krijgt, het lijkt erop of de all-you-can-eat sushirestaurants er een sport van maken om qua receptuur zo veel mogelijk op elkaar te lijken. In ieder van dit soort restaurants waar ik tot dusver heb gegeten zijn van de 90 gerechtjes er minstens 80 precies hetzelfde. 

Zoals gebruikelijk vond ik de lamsrack en de eendenborstfilet het lekkerst (9), maar eigenlijk alles goed (8). 

Ik heb bij het eten een verse jus gedronken (10), 2 cola, 2 water en 1 Japanse thee.
Een opmerking nog over het eten, er zat iets door het eten waar ik niet goed tegen kan. S'nachts was ik heel onrustig en kon ik niet in slaap komen. Ik vermoed dat het te maken heeft met het gebruik van smaakversterker, maar daar ben ik niet zeker van. Vanochtend was het vervelende gevoel weg. Los hiervan een goedkope plek om goede sushi te eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen