woensdag 8 juni 2016

Uit eten in Utrecht: Restaurant Goesting


Vanavond heb ik met een vriend gegeten in restaurant Goesting. We waren er vroeg, om 17.30 uur. Mijn vriend bestelde een 4-gangendiner. Ik bestelde een ossenstaartsoep en een halve kreeft met asperges. 

Als voorafje een amuse (8). Twee stukjes heerlijk brood (9) met boter. 

De ossenstaartsoep was goed, maar ik ben geen geweldige liefhebber hiervan (8,5). 

Het was de tweede keer dat ik kreeft at, maar dat is ook niet zo mijn eten geloof ik (8). De asperges waren goed maar net iets te kort gekookt naar mijn smaak (8). Daarbij salade (7,5) en frites (7,5) met zelfgemaakte mayonaise (9). 

Bij het eten heb ik een glas verse jus, niet helemaal vers (8) gedronken en veel glazen gratis kraanwater. 

Bij het schrijven van een beoordeling ga ik natuurlijk van mijn eigen maaltijd uit. Ik heb natuurlijk ook steeds iets geproefd van het eten van mijn vriend: een heerlijke eendenham (9,5), aardappelpreisoep met paling (9), stoofvlees (9) en als toetje een citroentaartje met ijs (9). Als ik zijn maaltijd had besteld was ik op een 9 uitgekomen. 

De rekening was fors: 50 euro per persoon, maar we hebben wel lekker gegeten, waarbij ik een beetje pech had met de keuze van de gerechten

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen