maandag 10 oktober 2016

UIt eten in Utrecht: Restaurant Badhu

Vanavond heb ik na een aanbeveling door collegablogger Koen de Jager met een vriend bij Badhu gegeten.

Badhu is gelegen in een voormalig badhuis dat erg mooi is ingericht.

We hadden om 18.30 uur afgesproken. Ik was er al om 17.30 met een knorrende maag. Ik heb dus vast wat genomen: een tajine met kip en couscous, niet heel bijzonder (7,5).

Om 18.45 uur was mijn vriend er. We hebben samen een schaal met mezes besteld: 4 koude en 4 warme gerechten. Na zo'n 20 minuten wachten kwam de schaal met koude hapjes: veel met koude groenten, een beetje oneerbiedig gezegd konijnenvoer (7).

Nadat we nog eens 40 minuten gewacht hadden kwam eindelijk de schaal met warme gerechten. Ook deze bevatten veel groenten en waren niet heel bijzonder (7,5).

Normaal zou je zeggen dat je ongeveer evenveel vlees als groenten wilt eten. In veel restaurants komen de groenten er karig van af. Hiet waren ze karig met het vlees. Ik vermoed dat vegetariërs of mensen die meestal vleesloos eten het eten hoger zullen waarderen dan ik.

Bij het eten heb ik een potje verse muntthee (9), een glas verse jus (10) en veel glazen gratis kraanwater gedronken.

Het zal duidelijk zijn: ik ben niet zo enthousiast over Badhu. Het eten was redelijk, maar de prijs van 47,50 euro vond ik buitensporig voor het gebodene. Ik ga hier niet terugkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen