maandag 14 november 2016

Uit eten in Utrecht: Chinees restaurant Bistro Lunetten

Na afloop van een korte vakantie heb ik gisterenavond met een vriend bij Bistro Lunetten gegeten.

Totdat ik in Lunetten ruim 4 jaar geleden het veel betere eethuis Kolintang ontdekte kwam ik hier regelmatig. Nu kom ik hier nog maar zelden, alleen een enkele keer op een zondagavond als Kolintang dicht is.

We kozen voor een Kantonees menu a 23,50 euro per persoon.

Voorafje waren wat gefrituurde miniloempiaatjes (7).

Daarna een wontonsoep (7,5).

Hoofdgerecht was witte rijst met een grote schaal met verschillende gerechtjes: 2 gebakken garnalen, kipsaté, een rundvleesgerecht en een varkensvleesgerecht (8).

Als toetje kregen we een vruchtensorbet (8).

Het eten was voor een Chinees best goed, maar toch wel veel minder lekker (en duurder) dan bij Kolintang.

Vroeger, 35 jaar geleden toen ik nog op de middelbare school zat, was uit eten bij de Chinees het lekkerste wat ik kon bedenken (veel vergelijkingsmateriaal had ik toen niet, we gingen thuis haast nooit uit eten).

Intussen vind ik verweg de meeste Chinese restaurants waar ik heb gegeten erg voorspelbaar en nogal gewoontjes. Ook gebruiken ze in veel Chinese restaurants smaakversterker (hier gelukkig niet) waar ik altijd last van een opgeblazen gevoel van krijg. Ik zou graag een keer een reis naar China maken om daar het eten te proberen, maar voor Chinees eten in Nederland hoef je mij niet wakker te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen