woensdag 28 december 2016

Een nieuwe wasmachine

Vandaag heb ik een nieuwe wasmachine gekocht. Mijn oude wasmachine (een Zanker gekocht voor 1400 gulden in oktober 2001) deed het na 15 jaar trouwe dienst opeens niet meer. In al die 15 jaar tijd heb ik daar nooit enig omkijken naar gehad, een keer een jaar of 3 geleden heb ik het filter schoongemaakt en dat was alles. Hij werd dan ook niet erg intensief gebruikt, in een eenpersoonshuishouden kom ik uit met zo'n 6 wasbeurten per maand.

Vandaag had ik een vriend met een auto op bezoek en besloten we om naar de BCC te gaan in Utrecht voor een nieuwe wasmachine. We hebben eventjes zelf rondgekeken en toen heb ik me laten informeren door de adviseur van de winkel. Het werd een Zanussi, kosten 399 euro. De fabrieksgarantie was 2 jaar, ik heb er voor 95 euro een extra garantie bijgekocht voor 5 jaar extra. In die tijd wordt bij niet goed functioneren alles kosteloos gerepareerd of vervangen. Verder waren er nog 25 euro aanvullende kosten voor bezorging, het de trap opsjouwen, de machine aansluiten aan een trekschakelaar en de oude machine mee terug nemen. Al met al ben ik met 520 euro klaar, dat is bij een minimale leeftijd van 7 jaar minder dan 7 euro per maand. Het lijkt mij een goede deal.

Hopelijk gaat de nieuwe wasmachine net zo lang mee als de oude en ook zonder klachten.
Hij wordt zaterdag bezorgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen