vrijdag 16 december 2016

Uit eten in Utrecht: Restaurant Gare du Sud

Vanavond heb ik met een vriendin gegeten bij Gare du Sud. Terwijl ik op haar wachtte nam ik een glas versgeperste jus d'orange (10) en een broodje met gezouten roomboter (9). De ober zette alvast een fles kraanwater op tafel.

Het menu bestaat uit een keuze van kleine gerechten die elk ongeveer de omvang van een voorgerecht hebben à 11 euro per gerecht. Er werd ons geadviseerd 3 à 4 gerechtjes te bestellen.

Omdat mijn vriendin vegetarisch is kozen we voor die gerechten, met de bedoeling elk gerecht te delen.

Als eerste gang hadden we de gepofte aubergines die een beetje flauw smaakte (7), verder een kaasplankje dat op zich goed was (9), maar waarvan de porties aan de kleine kant waren.

Tweede gang was een voortreffelijke fluweelzacht smakende pompoensoep met mascarpone en Hollandse garnaaltjes (10), helaas ook een wat kleine portie.

Derde gang was wat geroosterde groenten met geitenkaas (9) en een pasta met venkelsalade (9).

Als toetje had ik de crême brulée met ijs van limoen (9) en mijn vriendin de chocoladetaart.

Al met al hebben we goed gegeten, maar gezien de prijs en gezien het feit dat de chef de cuisine afkomstig is uit Karel V en een Michelinster had, hadden we toch iets beter verwacht. Voor hetzelfde geld kun je in Utrecht beter eten, bijvoorbeeld bij C'est ca, de Vaartsche Rijn, Cantina di David, Jasmijn en ik, om er een paar te noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen