zaterdag 24 december 2016

Uit eten in Utrecht: Syrisch restaurant Syr

Vanavond heb ik met een vriend en zijn vriendin gegeten bij Syr aan de Lange Nieuwstraat.

Ze hadden geen verse jus, dus heb ik om een kan water gevraagd bij het eten. Die kwam, erg leuk met wat munt en wat granaatappelpitten erin.

Voorafje een soort chips met hummus (6).

Als soep had ik de groentensoep met crême fraiche (8).

Als voorgerecht, gefrituurde spierinkjes (8), makreel tartaar (7), hummus in bladerdeeg (6), falafel (8) en wat ingemaakte komkommer (7).

Hoofdgerecht was gegrilde tarwe, die ik niet te eten vond (5), gevulde kip, heel raar gekruid (6), tuinbonen (7) en lamsvlees met warme yoghurtsaus (8).

Als toetje had ik rijstpudding (7).

Als eindcijfer kom ik op net iets minder dan een 7 uit, maar eigenlijk vond ik dit eten zonde van mijn geld. Na positieve reacties van mijn vriend en van Manon van Vers had ik (veel) beter verwacht. Het is duidelijk, wat mij betreft geen aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen