vrijdag 2 december 2016

Uit eten in Utrecht: Tapasrestaurant El Mundo 2

Vanavond heb ik met een vriend voor het eerst sinds bijna 3 jaar weer eens bij El Mundo gegeten. Ik zou mijn vorige bespreking van El Mundo letterlijk kunnen overtypen want veel is er hier niet veranderd in de afgelopen 3 jaar.

We kozen voor de onbeperkte Tapas a 19,95 euro per persoon. We konden kiezen uit kaasgerechten, visgerechten (koud en warm), vleesgerechten (koud en warm) en vegetarische gerechten (koud en warm). In totaal is er keuze uit meer dan 50 verschillende tapas. Per ronde konden we allebei 2 gerechten bestellen.

We deelden de gerechtjes (waardering per gerecht tussen 6½ en 8½) zodat we van alles wat konden proeven. Als eerste ronde hadden we visgerechten: garnalen met knoflook, garnalenkroketjes, een zalmspies met tomaatjes en een sardientje. Voor de tweede gang verschillende soorten kaas, waarvan we allebei de blauwschimmelkaas met witlof het lekkerst vonden. Derde gang waren warme vleesgerechten: stukjes ossehaas in saus (te lang gebraden en met te veel peper en zout), varkenshaasjes, gegrilde aubergine met vlees en een stukje toast met varkensvlees. Voor de vierde gang kozen we 2 keer de carpaccio en een portie serranoham en een salade.

De wachttijden tussen de gangen vond ik aan de lange kant (tussen 15 en 20 minuten). Bij het eten kreeg ik een kan gratis kraanwater zoals het hoort (er zat zelfs een schijfje citroen in).

Als je niet te hoge eisen stelt dan kun je bij El Mundo voor niet al te veel geld redelijk je buikje vol eten, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes, daarvoor moet je elders wezen.

De tapas zijn allemaal erg simpel klaar te maken en een beetje kok kan het thuis veel beter. Toch heb ik hier prima gegeten.

Ik vind El Mundo beter dan Corfu (waar men onbeperkt mediterrane tapas serveert), minder goed dan Sumo en duidelijk minder dan Umami.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen