zaterdag 11 februari 2017

Léo Malet en Tardi (tekeningen): Oorlog op de achtbaan

Léo Malet en Tardi (tekeningen): Oorlog op de achtbaan (Frankrijk, 1996?): 80 blz: Vertaald door René van de Weijer (1996)

Van Tardi heb ik eerder zijn prachtige illustraties gezien bij "Reis naar het einde van de nacht" van Celiné. Daardoor ben ik benieuwd geworden naar zijn overige werk.

Het verhaal van Leo Malet, is niet zo bijzonder, een detective die een zaak probeert op te lossen.

Maar de tekeningen zijn ongelooflijk mooi. Ik durf niet van mijzelf te zeggen dat ik een kenner ben op het gebied van graphic novels en strips, maar dit vind ik de mooist getekende strip die ik ooit ben tegengekomen.

Ik ga de komende tijd zeker alles lezen van Tardi dat ik te pakken kan krijgen. Schitterend!

  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen