donderdag 27 april 2017

Dvd: Oh boy!

Oh boy! (Nederland, 1991): 84 minuten: Regisseur Orlow Seunke

Oh Boy! PosterIn "Oh boy!" staat ergens op een verlaten plek een tankstation dat gerund wordt door Boy (Orlow Seunke). Klanten kunnen er terecht voor een tankbeurt en een kopje koffie.

Als op een dag Boy wakker wordt, blijkt er een tankstation bijgekomen dat gerund wordt door Gert (Kees van Kooten) met zijn mooie dochter Chloe.

Er ontstaan een rivaliteit tussen beide mannen zowel voor klanten als voor de aandacht van Chloe. Tussendoor wordt de film regelmatig onderbroken om commentaar te geven op het proces van filmen.

"Oh boy!" is een erg grappige slapstickfilm met weinig dialogen geïnspireerd door het werk van Buster Keaton en gedeeltelijk een parodie daar op. Ik vind het een van de betere Nederlandse films die ik ken, maar je moet er wel een beetje van houden. Intussen heb ik deze film een keer of 5 gezien.

Met een waardering van 6.0 op IMDB is deze film daar duidelijk ondergewaardeerd. Voor zover ik weet is deze film nog niet verkrijgbaar op dvd, ik heb van iemand een dvd gekocht die omgezet is vanaf video.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen