zaterdag 12 augustus 2017

Erik schrijft is terug

Hoi, hier ben ik weer. Eerlijk gezegd was ik erg teleurgesteld dat de door mij georganiseerde bloggersbijeenkomst op zaterdag 10 juni op het laatste moment niet doorging wegens te weinig deelnemers. Een van mijn redenen om mijn blog te beginnen drie jaar geleden was om gelijkgestemden persoonlijk te ontmoeten en mogelijk nieuwe vriendschappen te sluiten. Tot nu toe zit dat er niet zo in, een keer kwam ik Koen tegen in Utrecht en heb ik 5 minuten met hem gesproken, verder heb ik niemand persoonlijk ontmoet.

Nou ja, dan moet ik mijn doelstellingen maar bijstellen. Nadat ik gestopt was bleek al snel dat ik mijn blog miste. Ik heb in de tussentijd dan ook al weer een aantal stukjes geschreven. Ondertussen ben ik na aan het denken over de vorm van het blog. Voorlopig blijft alles bij het oude. Dat wil zeggen de nadruk ligt op het bespreken van boeken en films en veel te herlezen boeken. Of ik alle boeken van mijn lijstje met favoriete boeken ga herlezen en bespreken valt te betwijfelen. Daarvoor is die lijst gewoonweg te lang. Als ik tijd van leven heb zal ik wel de meeste titels daarvan bespreken. Ook wil ik al mijn favoriete films die ik nog niet besproken heb opnieuw op dvd bekijken en daar een korte bespreking van schrijven.

Verder wil ik meer met plaatjes gaan werken. Vanaf eind jaren 80 tot aan 2000 was ik tijdens mijn reizen een enthousiaste amateurfotograaf. Mijn diacollectie van zo'n 3000 dia's wil ik gaan digitaliseren en de mooiste hiervan op mijn blog plaatsen. Ook wil ik relevante afbeeldingen uit geïllustreerde boeken (strips, graphic novels, kinderboeken, fotoboeken, kunstboeken) scannen of fotograferen en op mijn blog plaatsen. Ik moet dan wel uitzoeken hoe het met het copyright zit.
Kortom er zijn plannen genoeg. We zullen zien wat er van komt!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Erik. Die teleurstelling kan ik mij heel goed voorstellen. Ik stond er zelf ook van te kijken dat het zo op het laatst niet doorging. Inmiddels heb ik wel geleerd dat door de moderne communicatiemiddelen mensen heel makkelijk op het laatst zich nog even afmelden en niet lijken te bedenken hoe dat is voor iemand die iets organiseert. Heel erg jammer, maar we hebben het er mee te doen.
    Leuk dat je weer gaat bloggen en nu ook met gedigitaliseerde dia's. Ik kijk er al naar uit.
    groet, Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Niek, bedankt! Ik heb er inmiddels weer zin in om te gaan bloggen. Groetjes, Erik

      Verwijderen
  2. Dag Erik. Fijn dat je weer begint en weer heel veel leuke plannen hebt. Het lijkt me ook nog altijd fijn om boekenbloggers in het echt te ontmoeten, jammer dus dat het niet gelukt is. We blijven in ieder geval on-line op de hoogte van elkaars leesleven, en dat is ook al een grote meerwaarde vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jacqueline, misschien komt het er nog een keertje van om elkaar in het echt te ontmoeten. We zullen zien. Inderdaad is het in ieder geval leuk om van elkaar te lezen wat men zoal leest en verder doet. Groetjes, Erik

      Verwijderen