maandag 16 maart 2015

Annie Leibovitz: Women


Product DetailsDe titel van het boek "Women" zegt het al, dit is een boek vol met foto's van vrouwen gemaakt door de beroemde Amerikaanse fotografe Annie Leibovitz met een essay van haar vriendin Susan Sontag.

Zoals ik van Annie Leibovitz gewend ben, zijn het prachtige foto's op groot formaat afgedrukt. De vrouwen op de foto's hebben behalve hun vrouw-zijn weinig gemeenschappelijks of het moet zijn dat ze allemaal zelfbewust op de foto staan.  

 

7 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Annie Leibovitz is een een fotografe van wereldklasse. Het lijkt mij een prachtig boek!
    Groetjes. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anne, wat ik bij Annie Leibovitz zo indrukwekkend vind, is haar gebruik van attributen, denk aan de foto's van Whoopi Goldberg in een bad van melk, Keith Haring in zijn blootje helemaal beschilderd in de stijl van zijn schilderij waar hij voor poseert, een actrice bedekt met rozen en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken. Er is ook een indrukwekkende documentaire over haar gemaakt.
      Uw website ziet er ook mooi uit. Misschien ga ik eens een van de recepten proberen. Groetjes, Erik

      Verwijderen
    2. Hallo Erik,
      Indrukwekkend is denk ik het goede woord voor het werk van Annie Leibovitz. Haar werk is zeer bijzonder. De documentaire ken ik jammer genoeg niet.Misschien komt hij nog eens op TV.
      Bedankt voor bij je compliment over mijn blog en succes met het uitproberen van een van mijn recepten.
      Groetjes. Anne

      Verwijderen
    3. Hoi Anne, de documentaire over Annie Leibovitz heet "Life through a lens" is geregisseerd door haar zus Barbara, is in kleur en duurt 80 minuten. Mijn exemplaar zit in de box film & fotografie samen met films over Burtynsky, Cartier-Bresson en Edward Quinn, ook alledrie de moeite waard. Ik denk dat u de film wel kunt lenen bij de plaatselijke bibliotheek of dvdotheek. Mocht dat niet lukken dan kunt u de dvd ook van mij lenen. Uw dochter Bettina heeft mijn e-mailadres wel. Met vriendelijke groeten, Erik

      Verwijderen
  2. Prachtige portretten maakt ze, je had natuurlijk gelezen dat ik ze ook in het Zwagerman-boek ben tegengekomen. Dat was een mooie reden om veel van haar werk er weer eens bij te zoeken. Dit lijkt me ook een schitterend boek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Koen, het is een prachtig boek, die 5 sterren krijgt ze niet voor niets! Groet, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Erik,
    Bedankt voor de tip. Bij onze bibliotheek kan ik inderdaad verschillende DVD's lenen over het werk van Annie Leibovitz.
    Groetjes. Anne

    BeantwoordenVerwijderen