vrijdag 27 november 2015

Uit eten in Utrecht: Indonesisch restaurant Kolintang

Indonesisch restaurant Kolintang

Vanavond heb ik weer eens met een vriend gegeten bij Kolintang, mijn favoriete restaurant. Ik had rijst rames speciaal: witte rijst met 2 soorten vlees: rundersmoor (9) en kipkerrie (9), daarbij 3 verschillende groentegerechten: paprikakerrie (9), shanghai (9) en kouseband (9), met daarbij een ei in tomatensaus (8) en 2 stokjes kipsaté met pindasaus (9). Verder krijgen we als kleine bijgerechtjes komkommer in het zuur (9), ingemaakte rettich (10) en kroepoek. Ook kan je hier zoveel kraanwater drinken als je wilt zonder dat daar een opmerking over wordt gemaakt.

Ik eet gemiddeld 2 keer per week bij Kolintang en neem ook vaak vrienden mee. Iedereen vindt het eten hier goed, als ik thuis geen zin heb om te koken is dit een volwaardig, niet te duur (bovenstaande maaltijd kost slechts 13,65 euro) alternatief. Andere maaltijden zoals gado-gado (8,5), roti (8,5) en kippensoep (9,5) zijn ook zeer goed.

Het restaurant wordt gerund door kok Frans die samen met zijn personeel voor een aangename sfeer zorgt met lekker eten en waarbij de gasten niet te lang hoeven wachten. Het zal duidelijk zijn, ik ben erg enthousiast en raad iedereen die toevallig in Lunetten moet zijn of daar woont dit restaurant van harte aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen