zaterdag 8 april 2017

Dvd: Starship Troopers

Starship Troopers (Verenigde Staten, 1997): 120 minuten: Regisseur Paul Verhoeven

Starship Troopers PosterVanavond heb ik voor de 3e of 4e keer naar "Starship Troopers" gekeken, een film die door Amerikaanse critici verguisd werd, maar waar ik zelf graag naar kijk.

Het verhaal is niet zo heel ingewikkeld. De Aarde verkeert in staat van oorlog met een planeet ver weg, die bevolkt is door een soort insekten, alleen zijn die veel groter en kwaadaardiger dan op Aarde gebruikelijk is.

Mensen die bereid zijn om voor het voortbestaan van de Aarde te vechten zijn een soort ereburgers en hebben als enigen kiesrecht.

De film volgt de lotgevallen van een groep vrienden die besluiten om bij het "leger" te gaan.

Er valt wel het een en ander af te dingen op de film, maar ik vind hem erg onderhoudend. Zelf heb ik lang niet alle films van Paul Verhoeven gezien, maar van degenen die ik wel heb gezien vind ik "Starship Troopers" en "Zwartboek" het meest onderhoudend.

  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen