zaterdag 27 augustus 2016

Plannen voor mijn blog in de toekomst

Erik schrijft bestaat nu ruim twee jaar. Tijd om de balans op te maken en om naar de toekomst te kijken. Ook nu ik 50 geworden ben ;-) valt er nog genoeg te bloggen.

Mijn blog is begonnen als een boekenblog en dat zal naar alle waarschijnlijkheid het belangrijkste onderdeel van het blog blijven. Ik wil doorgaan met het herlezen van mijn favoriete boeken.
Ik ben van plan komend jaar een nieuwe computer met scanner en een digitale camera te kopen. Als dat is gebeurd kan ik meer plaatjes bij mijn blog plaatsen van  geïllustreerde boeken zoals fotoboeken, kunstboeken, graphic novels en kinderboeken. Van bepaalde boeken die ik echt geweldig vind zoals bijvoorbeeld Casper en Hobbes kan ik dan misschien een serie blogs maken.

Wat films betreft plaats ik binnenkort een lijst van mijn favoriete films met het idee om die langzaam een voor een te bespreken. Dat wordt een meerjarenproject. Ook ga ik misschien youtube filmpjes die ik erg leuk vind of filmtrailers op mijn blog zetten.

De besprekingen van cd's zijn al een tijdje gestopt. Die ga ik nieuw leven inblazen. Allereerst wil ik net als voor de films een lijst maken van mijn favoriete muziek. Vervolgens opnieuw een meerjaren project om die te bespreken, met luisterfragmenten indien mogelijk.

Voor restaurantbesprekingen ga ik op de oude voet door. Met meer dan 50 besprekingen zou je denken dat ik haast ieder restaurant in Utrecht-stad heb gehad, maar dat valt mee, er zijn er meer dan 300. Als ik buiten Utrecht ergens ga eten plaats ik alleen nog de besprekingen over restaurants die me goed zijn bevallen (een cijfer van 8 of hoger).

Ik zal ook af en toe nog een favoriet recept plaatsen als ik weer eens iets heb klaargemaakt dat ik erg lekker vind. Ik ben weliswaar geen Jamie Olivier, maar vind van mijzelf dat ik toch heel behoorlijk kan koken. Het plan is om binnenkort een nieuwe oven te kopen (de oude is al minstens 5 jaar stuk) en dan zullen er ook wat bakrecepten op mijn blog komen. Appeltaart bijvoorbeeld, maar ik heb nog meer in de aanbieding.

Dan nog iets heel anders. Ik was in de jaren 1988-2000 een enthousiast amateurfotograaf. Ik ben van plan om mijn dia's en foto's uit die tijd te scannen en dan een aantal ervan die ik mooi of veelzeggend vind op mijn blog plaatsen.

Dit zijn wel zo'n beetje de belangrijkste plannen. Misschien dat ik ook af en toe persoonlijker stukjes ga schrijven, dat kan over van alles zijn. We zullen zien wat er van komt, hopelijk blijf ik het bloggen leuk vinden en houd ik het nog een tijdje vol.

Het laatste waar ik nog over wil denken, is hoe ik meer reacties op mijn blog kan uitlokken. Een blog is toch een beetje een een-richtingsverkeer en het is juist zo leuk om reacties van lezers te krijgen en daar weer op te reageren. Wat dat betreft zijn de blogs van Anna van Gelderen en van Tony Mallone wel grote voorbeelden voor mij, maar ik besef ook wel dat ik de kwaliteit van hun stukken nooit zal kunnen evenaren.

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je verder gaat en allemaal plannen hebt. Een tijdje terug was je nog aan het twijfelen of je wel door wilde gaan dus ik ben aangenaam verrast door je hernieuwde enthousiasme.
    Reacties uitlokken op blogs blijft een moeilijk iets. Er zijn maar weinig mensen sowieso die geneigd zijn om een reactie te geven ook al lezen ze alles van je.
    Ik denk dat je meer kans op meer reacties hebt wanneer je je op meer platformen begeeft en dus meer mensen bereikt die je lezen.
    Succes maar vooral heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Niek, mijn enthousiasme voor het bloggen komt en gaat een beetje in golven. Het ene moment heb ik er veel zin, een tijdje later nauwelijks en weer een tijdje later heb ik er weer zin in. Ik wil de websites van andere platformen wel eens gaan bekijken, maar ik denk dat ik er weinig mee doe. Ook goed natuurlijk om mijn digibetisme waar ik nog steeds last van heb tegen te gaan. Groetjes, Erik

      Verwijderen
  2. Het klinkt allemaal zeer divers Erik en ik blijf je blog natuurlijk volgen. Ik reageer niet altijd, heb soms er gewoon de tijd niet voor, maar waardeer je besprekingen, ook van de restaurants omdat ik ook naast Utrecht woon. Ik zit zelf nu in een soort lees- en blogdip :) Niks ernstigs, heb gewoon teveel andere leuke dingen omhanden dus dan moeten boeken wel eens wachten. Ze zijn geduldig gelukkig :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Koen, leuk dat je weer terug bent van vakantie. Fijn dat er in ieder geval één iemand is die mijn restaurantbesprekingen leest en waardeert. De meeste mensen wonen niet in de directe omgeving van Utrecht, dus die zullen hier waarschijnlijk niet zo veel aan hebben. Groetjes, Erik

      Verwijderen
  3. Dag Erik. Wat een leuke plannen! Ik kijk al uit naar je lijstje met films, want ik heb me voorgenomen dat donderdagavond filmavond wordt en dat ik dan graag naar hele mooie, beklijvende pareltjes wil gaan kijken. Inspiratie is dus meer dan welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jacqueline, een vaste filmavond, dat is een leuk idee! Ik heb een filmsmaak die niet helemaal doorsnee is, zo houd ik niet van actiefilms, detectives of sciencefictionfilms, maar juist wel heel erg veel van filmhuisfilms. Ik hoop het lijstje deze week nog te publiceren op mijn blog. Groetjes, Erik

      Verwijderen
  4. hey leuk bericht Erik. bedankt nog voor de heerlijke avond met je 50ste verjaardag. bij "De Indonisier": we hebben gesmuld en t was vooral gezellig.
    reacties: politici krijgen vaak reacties, omdat ze dingen noemen die in de samenlevng leven en er een antwoord op denken te hebben.
    sommigen zijn er meesters in en doen het erom: áls er maar over je gepraat wordt.
    dus doe es politiek en gooi er een paar heel politiek incorrecte meningen in. en maak t persoonlijk: WAT spreekt je aan in de film Abel, waar zag je m voor t eerst en waar moest je om lachen.
    bij mij lokt dat meer reax uit dan alleen sec t noemen van de flim als je topper.
    en noem es een film die bijna niemand kent of die iedereen fout vindt. Lucia de B bijvoorbeeld of, nou je kunt t verzinnen.

    maakt t dus allemaal meer een pamfletje.
    maar ja je weet t: Mozart schreef aan zn vader: "ik geniet vooral van het stille applaus", dat is: de mensen die t snappen hoe deze muziek is, maar die er gewoon van genieten, omdat t ook niet over te dragen is maar alleen te ondergaan: het stille applaus. dat zou voor mij t belangrijkste zijn.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nanne, die opmerking van Mozart is wel een heel goede! Ik houd er niet van om heel schreeuwerige stukken te schrijven of luidkeels mijn politiek incorrecte ideeën te verkondigen (alhoewel ik die meer heb dan de meeste van mijn vrienden zullen denken, maar dat terzijde). Groetjes, Erik

      Verwijderen