zondag 6 maart 2016

Cd van de week: Mozart: De pianosonates: Maria João Pires




Ik heb een 6 cd-box  van de Deutsche Grammophon met de complete pianosonates van Wolfgang Amadeus Mozart uitgevoerd door de Portugese pianiste Maria João Pires. De muziek van Mozart is altijd een genot om naar te luisteren. Zo ook deze pianomuziek. Ik kan er eindeloos naar luisteren, de muziek is zowel geschikt om intensief naar te luisteren en als achtergrondmuziek. Op alle tijden van de dag en onder alle omstandigheden geschikt.

  

2 opmerkingen:

  1. Mooie uitvoeringen van Pires, ik ken ze. Ik heb ze ook in de kast staan van Christian Zacharias en Mitsuko Uchida. Met name die laatste weet ook wonderen te verrichten met Mozart's muziek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Koen, die 2 andere uitvoeringen die jij noemt ken ik niet, maar het is wel een leuk idee om ze eens naast te luisteren. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen