maandag 7 maart 2016

UIt eten in Utrecht: Frans restaurant C'est Ça

Zaterdagavond heb ik met mijn broer en zus bij C'est Ça gegeten. C'est Ça is een klein knus ingericht restaurant aan de Bollenhofse straat die een zijstraat is van de Poortstraat. Enigzins uit het centrum gelegen dus, maar zeer de moeite waard. Je krijgt hier voor 38,50 euro een vast vijfgangen diner, een formule die me zeer aanspreekt.

Vooraf een verse jus (10) genomen, net vers geperst zoals het hoort. Als amuse kregen we wat chips en ingelegde artisjokkenharten (9). Vooraf kregen we een terrine van eend (10). Daarna een vissoep, die erg goed smaakte maar waar helaas geen stukken vis in dreven (9,5). Hoofdgerecht was een op de huid gebakken doradefilet (9,5). Daarna een kaasplankje met wat pruimenbrood (10) en als toetje een stukje citroentaart met een bolletje parfait (10).

Het eten was geweldig, precies genoeg, zowel voor mij (grote eter) als mijn zus (wat kleinere eter) en er was ook zoals het hoort gratis kraanwater bij het eten. Ik hoop om hier de toekomst nog veel vaker te gaan eten. Wat mij betreft een van de beste restaurants in Utrecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen