zondag 5 maart 2017

Dvd: Madame Bovary (Verenigde Staten, 2014)

Dvd: Madame Bovary (Verenigde Staten, 2014): 114 minuten:Regisseur Sophie Barthes

Madame Bovary PosterNormaal gesproken bespreek ik alleen films die van mij een waardering van 4 of 5 sterren krijgen.

Ik maak hier een uitzondering voor de nieuwste verfilming van "Madame Bovary", naar het boek van Gustave Flaubert.

Ik heb nog niet zo lang geleden het boek herlezen en twee eerdere verfilmingen gezien.

Ik wist dus een beetje wat ik kon verwachten. De film viel helaas niet mee. Mooie beelden en mooie muziek kunnen de film niet redden. Vergeleken met het boek komt de prachtige taal van Flaubert slecht tot zijn recht. Ook worden de verschillende romantische relaties die Emma aanknoopt wel zeer beknopt weergegeven. Normaal zou ik zeggen dat er in de meeste films van tegenwoordig te veel bloot zit, maar hier had het best wat meer gekund.

Ik heb de film bekeken in gezelschap van een vriend en dat was een aangename manier om de avond door te brengen. Had ik hem in mijn eentje bekeken, dan was ik waarschijnlijk ergens halverwege afgehaakt. Als ik een advies mag geven, sla deze over een bekijk een van de twee eerdere verfilmingen: die met Isabelle Huppert van Claude Chabrol of die van de BBC


 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen