vrijdag 15 mei 2015

Joris Vermassen: Het zotte geweld



Het zotte geweldJoris Vermassen is striptekenaar en stand -up comedian.

Hoofdpersoon Tom Steurs van de graphic novel "Het zotte geweld" is evenals de schrijver van het boek stand-up comedian. S'avonds probeert hij om zijn publiek te vermaken met grappen die hij veelal uit zijn dagelijks leven haalt.

In zijn dagelijks leven maakt Tom ook continu grappen alsof hij zijn beroep niet kan loslaten. Tom is getrouwd met Kat en heeft zo zijn sores. Elke, de zus van Tom is terminaal ziek en Tom komt iedere dag bij haar op bezoek.

Zoals je van een stand-up comedian kunt verwachten zit het boek vol met grappen. Dat werkt erg goed. Het laatste hoofdstuk van het boek is een hommage aan de Vlaamse kunstenaar Rik Wouters.

Ik vind "Het zotte geweld" een geweldige graphic novel, ik heb hem in een dag twee keer achter elkaar gelezen en vind hem zo goed dat ik het meteen tweedehands besteld heb samen met het andere werk van Joris Vermassen.                

 

2 opmerkingen:

  1. Dank voor de tip, dit lijkt me wel wat, ik heb 'm meteen gereserveerd bij de biep; waarschijnlijk het exemplaar dat jij net teruggebracht hebt want hij komt uit Utrecht...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Joke, bij het lezen van dit boek moest ik ook aan jou denken. Ik ben benieuwd wat jij er van vindt. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen