maandag 30 mei 2016

Dvd: The crimson petal and the white

Dvd: The crimson petal and the white (Groot Britannië, 2011): 180 minuten: Regisseur Marc Munden

The Crimson Petal and the White PosterDe televisieserie "The crimson petal and the white" is een bewerking voor de televisie van de gelijknamige roman die ik pas gelezen heb en waar ik razendenthousiast over ben.

Helaas ben ik minder enthousiast over deze serie. Het moet gezegd worden, de tekst van het boek wordt tot op de letter gevolgd en de beelden zijn erg mooi. Toch kon ik niet warmlopen voor deze bewerking, ik vind het verhaal niet echt tot leven komen. Misschien dat de regisseur dacht dat een letterlijke verfilming van een mooi boek automatisch een mooie film zou opleveren. Maar ja, boeken en films zijn 2 totaal verschillende media.

Wat ook niet meehelpt is dat ik de muziek van deze film werkelijk verschrikkelijk vind om aan te horen.

De meeste besprekingen op de filmwebsite IMDB waren erg positief, blijkbaar vertegenwoordig ik een minderheidsstandpunt. Het enige wat ik echt kan zeggen als je het boek gelezen hebt en de film wilt zien, bekijk de film en vorm je eigen oordeel!

  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen