maandag 23 mei 2016

Uit eten in Utrecht: De veldkeuken

Mijn bespreking op Iens van 20 augustus 2015:

Vanavond heb ik na een korte wandeling door Amelisweerd met een vriend bij de Veldkeuken gegeten. Omdat het heerlijk weer was zaten we buiten op het terras, helaas was rond onze tafel een wesp hinderlijk aanwezig. Ze hadden geen verse jus, daarom gratis kraanwater gedronken.

Als voorgerecht had ik een timbaaltje met bieten, tzatziki en grutten. Een hele vreemde combinatie maar wel lekker (8).

Voor het hoofdgerecht had ik gegrilde aubergine met tomaat en mozarella. Niet lekker en niet vies (6).

Het toetje was heerlijk, een trifle van een laagje cake met yoghurt en vers rood fruit (9).

Gezien het feit dat ik bij de Veldkeuken altijd lekkere soep en lekkere taartjes eet vond ik de kwaliteit van de maaltijd erg tegenvallen. Omdat het ook niet goedkoop was (35 euro per persoon) zal ik hier niet gauw voor een tweede keer dineren.

De soepen zijn altijd vers en origineel, afgelopen donderdag heb ik nog een broccoli-cashewnotensoep gegeten (9). Ook heb ik bij de soep een rabarbercrumble gegeten (9). De Veldkeuken heeft altijd een verse soep en een stuk of 5 soorten taart in de aanbieding. Broodjes zijn hier ook lekker. Kortom: een aanrader, maar niet voor het diner.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen