woensdag 18 mei 2016

Uit eten in Utrecht: Authentiek Chinees restaurant Jasmijn en ik

Ik heb een vriend getrakteerd op een maaltijd bij Jasmijn & Ik. Ik was met een vriendin al een keer of 5 bij dit restaurant geweest en beiden vinden we het behoren tot de top van de restaurants in Utrecht die we kennen. Vandaag hebben we voor een vegetarisch menu gekozen voor 2 personen a 26,50 euro per persoon. 

Vooraf kregen we een schaaltje met ongezouten pindas nog in hun vliesje (9) en wat ingemaakte rettich (9). Voorgerecht was een schaal met sojapeulen die we moesten pellen en dan de boontjes ervan opeten. Erg leuk om op te eten (denk aan het doppen van pindas) maar qua smaak niet zo bijzonder (8). Vervolgens had ik dumplings gevuld met groenten (9) en mijn vriend had een kokosgroentensoep. Als hoofdgerecht kregen we rijst en 4 schaaltjes met oa. saté van tofu met pindasaus (9,5), gele curry (9,5) en een Vietnamese salade (9,5). Als toetje hadden we een soort mousse met een mij onbekend kruid en koekkruimels (9,5). Bij het eten dronken we volop gratis kraanwater en ik 3 glazen versgeperste jus (10) en een versgeperst perensap met munt en gember (9).
De hoeveelheden waren ruim genoeg en ik vind Jasmijn en Ik  een van de beste restaurants die ik ken. Ik ben in een grijs verleden (1986-1994) een aantal jaren vegetariër geweest en hoewel ik nu een groot liefhebber van vlees ben, was dit waarschijnlijk mijn beste vleesloze maaltijd ooit.

Gegeten op 20 maart 2014


Hierna ben ik nog een paar keer bij Jasmijn en ik wezen eten, waaronder een keer met mijn broer en zus, ook tot grote tevredenheid. Het wordt tijd dat ik er weer eens ga eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen