woensdag 25 mei 2016

Uit eten in Utrecht: de Witte ballons

Mijn bespreking op Iens van 1 januari 2015:

Vanavond heb ik met 3 vrienden erg lekker gegeten bij de Witte ballons. Je kon een menu sam-sam bestellen voor 24,50 euro. Dat hield in: 2 halve voorgerechten, 2 halve hoofdgerechten en een toetje.

Het begon goed, de verse jus was ook net versgeperst (10) en we kregen een fles gratis kraanwater. Wat stukjes brood met olijventapenade (8), had iets meer gemogen.

Als voorgerecht had ik Rundercarpaccio (9) en gerookte eend (8).

Als hoofdgerecht een heerlijk stuk hertenbiefstuk (10) en wat kabeljauwfilet met zeevruchtenrisotto (9).

Omdat de porties een beetje aan de kleine kant waren (ik ben een grote eter) heb ik er nog een portie patat (8) bij besteld die niet in rekening werd gebracht.

Als toetje had ik 3 verschillende chocoladegerechtjes: ijs, een taartje en wat mousse (9).

Voordat we gingen eten liepen we door de Oudegracht om te kijken of er op deze nieuwjaarsdag wat open was. We waren om 16.45 uur bij het restaurant dat net open ging. We hadden een tafeltje met een prachtig uitzicht over de Oude Gracht. Het eten was niet heel exotisch of bijzonder, maar alles was precies goed, zonder nodeloze poespas. Voor precies 30 euro heb ik hier prima gegeten en ik kan het eten hier iedereen aanraden. Mijn vrienden vonden het eten ook erg goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen