vrijdag 13 mei 2016

Uit eten in Bunnik: Restaurant Vroeg

Vanavond heb ik met een vriend gegeten bij restaurant Vroeg, hij trakteerde. Vroeg is sfeervol gevestigd in een omgebouwde boerderij.

We kozen allebei voor het menu a 35 euro. Voorafgaande aan het eten kregen we wat heerlijk brood (9) met een soort van tapenade en roomboter. Ik dronk bij het eten 2 glazen verse jus (8) en een aantal glazen gratis kraanwater.

Als voorgerecht hadden we een proeverij van asperges: een klein bakje aspergesoep (8), wat stukjes ingemaakte asperges met ham (8) en een klein stukje quiche met asperges (9).

Het hoofdgerecht was heerlijk: 4 asperges (9) met Hollandaisesaus, een halve jonge kreeft, helaas een beetje kleine hoeveelheid (9) met lamsoor (9) en wat puree (8). Bij het eten werden frites (7) geserveerd, wat appelcompote (8) en wat salade (8). Ik vond de frites niet zo goed bij de asperges passen, maar ze zorgden er wel voor dat de maaltijd vullend genoeg was.

Als nagerecht wat aardbeien met een soort aardbeienbavoroise en vanilleijs (9).

Al met al heb ik erg lekker gegeten en ik kom hier zeker terug. Een bezoek aan Vroeg is makkelijk te combineren met een wandeling door Amelisweerd. Van de restaurants rondom Amelisweerd zonder meer de beste keus.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen