vrijdag 27 mei 2016

Uit eten in Utrecht: Restaurant de Keuken van Gastmaal


Vanavond heb ik hier met een vriend gegeten. We kregen bij aankomst een schaaltje met 4 grote olijven (8). Bij het eten werd een heerlijk stukje brood met boter geserveerd (10). 

Als voorgerecht had ik een klein stukje lasagne met daarin graskaas en witlof (9,5). 

Als hoofdgerecht een heerlijke filet mignon (10) met daarbij een aardappel, wat snijbonen en twee cantharellen (9). 

Als toetje had ik een kaasplankje van 5 kazen, 4 uit Utrecht en eentje uit België (9). Het kaasplankje was goed, maar de smaken van de kazen hadden wat mij betreft wat uitgesprokener mogen zijn. 

Ze hadden geen verse jus, daarom gratis kraanwater gedronken. 

Ik reken dit restaurant tot een van de vijf beste waar ik tot dusver in Utrecht heb gegeten. Als eindcijfer voor het eten krijgt het van mij een 9,5, net niet goed genoeg voor een 10! De porties van het voor- en hoofdgerecht hadden wat mij betreft iets groter gemogen, maar deze zaak kan ik iedereen zonder meer van harte aanbevelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen