dinsdag 21 juni 2016

Uit eten in Utrecht: Pannenkoekenrestaurant Theehuis Rhijnauwen


Vanavond werd ik door een vriend getrakteerd op een pannenkoek in het theehuis Rhijnauwen. Van de vier eetgelegenheden in Amelisweerd is het theehuis veruit de meest populaire. Omdat het niet zo'n geweldig wandelweer was hadden we gedacht wel een plekje binnen te kunnen vinden. 

Dat viel dus tegen, maar we konden wel buiten zitten. Daar hebben we 20 minuten zitten wachten op een pannekoek. Totaal verkleumd hebben we snel de pannenkoek opgegeten en zijn we weer gaan wandelen om het weer warm te krijgen. 

De pannenkoek was goed, een royaal belegde Reus van Rhijnauwen (7), maar eigenlijk moet je hier niet komen op een weekendavond, dan is het altijd verschrikkelijk druk, zelfs met rotweer.

Ik eet wel vaker wat bij het theehuis. Vooral de enorme stukken appeltaart van Dudok (8,5) gaan er bij mij goed in. Broodjes zijn ook lekker, maar de tomatensoep vind ik niets (6). Verder is het prettig dat je als je om kraanwater vraagt gratis een enorme kan krijgt, zelfs voor mij te veel. Om de een of andere reden serveren ze hier sinds kort geen earl grey thee meer.

Het terras buiten in de zon bij het water is geweldig bij mooi weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen