dinsdag 7 juni 2016

Uit eten in Utrecht: Restaurant Podium onder de Dom

Mijn bespreking op Iens van 23 april 2014:

Vanavond heb ik met een vriendin gedineerd bij Culinair podium. Gezien de hoge waardering bij Iens verwachtte ik wel iets bijzonders. Het restaurant straalt een zekere grandeur uit. Gelukkig was de bediening vrij losjes. 

Ik koos voor een uitgebreid menu van 6 gangen, mijn vriendin voor een vegetarisch menu van 4 gangen. 

Als amuse hadden we 5 kleine hapjes van verschillende groenten en kruiden (9). 

Eerste gang was een ossenworst, wel lekker maar niet helemaal mijn smaak (9). Brood bij het eten was goed, maar niet heel bijzonder (9). 

Als tweede gang artisjok en asperges (10)

Daarna Tongschar, krab en mosseltjes (10)

Ravioli met Ossobuco (10). 

Als hoofdgerecht lamsfilet en zwezerik (9) 

Een heerlijk toetje van rabarber en vanille (10). 

Als drank bij het eten twee glazen versgeperste jus (10) en veel water, eerst een fles en daarna kraanwater. Leuk was ook dat de kok nog naar ons toe kwam om te vragen wat we ervan vonden. 

Wat mij betreft, het op een na beste restaurant van Utrecht waar ik het laatste jaar heb gegeten. Niet goedkoop (59 euro voor 6 gangen), maar de moeite waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen